آموزشی

راهنمای نگهداری ادکلن

راهنمای نگهداری ادکلن

 

1 : ادکنها را به دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید و به مدت طولانی زیر نور مستقیم مهتابی یا لوستر نباشد ، زیرا این کار کیفیت عطر شما را کاهش می دهد. برای نگهداری ادکلن ها را در کشو قرار دهید تا کیفیت آن ها در طول زمان حفظ شود.

2-دمای محیط را ثابت نگهدارید. دمای بالا ترکیبات شیمیایی عطر را تجزیه می کند  و درنتیجه بوی عطر تغییر می کند، این به این معنی نیست که عطر را درون یخچال نگه داریم. یخچال جای مناسبی برای نگهداری عطر نیست. چرا که هنگامی که عطر را از یخچال بیرون می آورید و استفاده می کنید و سپس آن را دوباره به یخچال برمی گردانید دمای عطر تغییر می کند و تغییر دما ترکیبات عطر را تغییر می دهد. بهترین دما برای نگهداری عطر، دمای اتاق است.

3-ادکلنها را به دور از رطوبت نگهداری کنید ، از این رو حمام هم جای مناسبی برای نگهداری عطر و ادکلن نیست . مناسبترین جا برای عطرها اتاق خواب است.

4-شیشه ی ادکلن را قبل از استفاده تکان ندهید یک باور قدیمی در بین مردم رایج است که تکان دادن عطر قبل از استفاده باعث بهتر مخلوط شدن ترکیبات آن می شود و بنابراین بوی بهتری پخش می کند. اما باید بگوییم این باور به هیچ وجه درست نیست. عطرها به اکسیژن هایی که وارد شیشه ی عطر می شوند و با ترکیبات عطر مخلوط می شوند بسیار حساس هستند. به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم شیشه های عطر را تکان ندهید. بهتر است یک شیشه ی بزرگ از عطر مورد علاقه ی تان را در منزل تان داشته باشید و یک شیشه ی کوچک نیز برای استفاده در خارج از منزل در کیف تان بگذارید.

ادکلن زنانه ویکتوریا سکرت را کجاها استفاده کنیم؟

مواد تشکیل دهنده ی عطر عمدتا چه موادی است؟
مواد تشکیل دهنده طبیعی عطر ها شامل گل، گیاهان دارویی، ادویه جات، میوه، چوب، ریشه، رزین، گل صدف، برگ، لثه و ترشحات حیوانی و همچنین از موادی مانند الکل، مواد پتروشیمی، ذغال سنگ و کوارتز های زغال سنگ استفاده می شود. بعضی از گیاهان مانند لیلی دره ، روغن های طبیعی تولید نمی کنند. در واقع، تنها حدود دو هزار از دویصت و پنجاه هزار گونه شناخته شده گیاهان گلدار دارای این اسانس هستند . بنابراین، مواد شیمیایی مصنوعی باید بکار برده شوند تا بوی مواد غیر روغنی ایجاد شود.

عطر

چرا عطری یکسان در افراد مختلف رایحه‌ی متفاوت ایجاد میکند
اگر تا به حال از یک عطر خاص شخص دیگری لذت برده اید و سپس آن را بر روی خودتان آزمایش کرده و متوجه میشوید که بوی متفاوت ایجاد کرد، بدانید که شما تنها نیستید. یک مبنای علمی برای رفتار عجیب عطر وجود دارد. در حالی که عطر معطر ممکن است همان اسانس های معطر را داشته باشد، شیمی بدن هر فردی می تواند به شدت بر روی چگونگی واکنش عطر بر بدن و پوست تاثیر بگذارد. هورمون ها همچنین می توانند در مورد نحوه عملکرد عطر روی بدن به گونه ای متفاوت رفتار کنند. رژیم های غذایی نیز می توانند بر روی بوی عطر کاملا تاثیر بگذارند. بنابراین بوی عطری یکسان بر روی افراد مختلف متفاوت عمل می کند و لازم است تا عطری را که همگونی بیشتری با شیمی بد شما دارد انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *